با قدم در طبیعت زیبا از ورزش لذت ببرید

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌کند که بزرگسالان بین ۱۸ تا ۶۴ سال، حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته داشته باشند. این فعالیت‌های بدنی می‌توانند شامل قدم زدن، دویدن، شنا، ورزش‌های تیمی و… باشند.

بنابراین، برای بهترین نتیجه، بهتر است تلاش کنید که در طول هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط انجام دهید که در آن شامل قدم زدن نیز باشد. همچنین، بهتر است در طول روز، فعالیت بدنی را به دو یا سه بخش تقسیم کنید و در بخش‌های مختلف از روز، فعالیت بدنی انجام دهید

میزان زمانی که باید برای قدم زدن روزانه صرف کنید، به میزان فعالیت بدنی مورد نیاز شما بستگی دارد. برای افرادی که تا به حال فعالیت بدنی زیادی نداشته‌اند، شروع با قدم‌زدن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز کافی است. با گذر زمان و به مرور تقویت شدن بدن، می‌توانید زمان قدم زدن خود را افزایش دهید

قدم زدن روزانه بسیار مهم است و از اهمیت زیادی برخوردار است. برای حفظ سلامتی بدن و ذهن، بهترین راه حرکت و فعالیت بدنی منظم است. قدم زدن به عنوان یک فعالیت ورزشی ساده، می‌تواند به شما کمک کند تا به هدف‌های بهبود سلامتی خود برسید.

قدم زدن روزانه می‌تواند به شما کمک کند:

۱. کاهش وزن: با قدم زدن و سوختن کالری، می‌توانید وزن خود را کاهش دهید.

۲. حفظ سلامت قلب و عروق: قدم زدن می‌تواند به شما کمک کند تا فشار خون خود را کاهش دهید و ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهید.

۳. بهبود خلق و خو: قدم زدن می‌تواند به شما کمک کند تا از استرس و اضطراب روزانه خود رهایی پیدا کنید و احساس خوبی بیشتری داشته باشید.

۴. قوی کردن استخوان‌ها و عضلات: قدم زدن می‌تواند به شما کمک کند تا عضلات و استخوان‌های خود را تقویت کنید و به حفظ قدرت و انعطاف‌پذیری بدن خود کمک کنید.

بنابراین، بهترین کاری که می‌توانید برای حفظ سلامتی خود بکنید، قدم زدن و فعالیت بدنی منظم است

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.