توماس ادیسون

 

ادیسون نابغه قرن
ادیسون همه چیز را مدیون مادر خود بود                                             https://www.aparat.com/v/ueDE1                                                                         ادیسون از مدرسه به منزل برگشته و نامه ای را که از طرف مدیر مدرسه برای مادرش نوشته شده بود تحویل وی داد ، مادر نامه را خواند و اشک از چشمانش جاری گشت ، ادیسون از مادر خود جویا شد که محتوای نامه چیست ؟!                                                                                   
مادر گفت : در نامه نوشته شده که پسرت یک نابغه است و مدرسه ای به این کوچکی نمی تواند استعدادهای فراوان وی را شکوفا سازد ، پس لازم است او را در منزل آموزش دهید !
فعلا چنین هم شد ، مادر ادیسون آموزش وی را در منزل آغاز کرد ، در واقع مادر و رفیق و معلم و کل دنیای وی گشت و زمانیکه لامپهای پسرش دنیا را روشن ساخت ، آنگاه وفات یافت !
چند سال از وفات مادر سپری شد ، توماس ادیسون در میان وسایل مادرش برای چیزی می گشت ، نامه ای را که سالها قبل از جانب مدیریت مدرسه برای مادرش آورده بود پیدا کرد ، که در آن نوشته شده بود : مادر ادیسون ؛ نظر به اینکه فرزندتان بسیار کودن و بی استعداد است از پذیرفتن وی در مدرسه معذوریم !
آن زمان ادیسون به سبب جاری شدن اشک از چشمان مادرش به هنگام خواندن نامه پی برد !
ادیسون ساخته و پرداخته مادر خود بود و پس از تلاشهای بی وقفه و اهتمام کافی به آموزش و پرورش خانگی وی از جانب مادر به پر آوازه ترین مخترعان جهان تبدیل گشت !
ایشان تنها خواندن و نوشتن و قدرت اندیشه و تفکر را از مادر خود یاد نگرفت ، بلکه منش ایستادگی و طبع شکست ناپذیری را نیز از وی فرا گرفت ، بدین خاطر بود که قبل از اختراع لامپ برقی ، هزار روش نا کار آمد را بکار انداخت ، اما او در مورد تجربه های نا موفق خود می گوید : من هزار بار شکست نخوردم ، بلکه هزار روش را کشف نمودم که صلاحیت ساختن لامپ برقی از روی آنها امکانپذیر نمی باشد !
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.