انتخاب صراه

انتخاب
آدمی مختار است که در مسیر زندگی دو راه را انتخاب کند یکی در مسیر رضایت خدا و دیگری تابع دل                                    هر که طالب حیات آخرت باشد و برای آن به قدر لزوم و طاقت بکوشد البته به شرط ایمان (به خدا) سعی چنین کسانی مقبول و مأجور خواهد بود 

وَ مَنْ أَرادَ الْآخِرَهَ وَ سَعى‌ لَها سَعْیَها وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولئِکَ کانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُوراً «۱۹»

و هر کس خواهان آخرت باشد و براى آن تلاش شایسته و در خور کند، و مؤمن باشد، پس تلاش آنان سپاس گزارده مى‌شود.

پیام ها

۱- انسان، آزاد وداراى اراده است. «مَنْ أَرادَ»

۲- آخرت، بدون تلاش به دست نمى‌آید. «سَعى‌ لَها»

۳- براى سعادت اخروى، تلاش ویژه‌اى لازم است. «سَعى‌ لَها سَعْیَها»

۴- ایمان، شرط نتیجه‌گیرى از تلاش‌هاى دنیوى است. «وَ هُوَ مُؤْمِنٌ»

۵- شرط سعادت اخروى، ایمان و تلاش است. «کانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُوراً»

۶- تلاش مؤمنان مورد تقدیر و سپاس است، چه به نتیجه برسد یا نرسد. «کانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُوراً»

جلد ۵ – صفحه ۳۶

۷- دست‌یابى دنیاگرایان به دنیا، احتمالى است، عَجَّلْنا … لِمَنْ نُرِیدُ ولى دست‌یابى مؤمنان آخرت‌گرا به پاداش، قطعى است. «کانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُوراً»

۸- اراده وتلاش انسان در سعادت او نقش دارد. أَرادَ … سَعى‌ … کانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُوراً

۹- تشکّر از تلاش دیگران، کارى الهى است. «کانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُوراً»

۱۰- سپاس خدا از مؤمنان، بالاتر از باغ بهشت است، چون تشکّر هر کس، به اندازه‌ى شعاع وجودى اوست. «کانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُوراً»

۱۱- هر سعى و تلاشى مورد تقدیر و ستایش خدا نیست. مَنْ أَرادَ الْآخِرَهَ وَ سَعى‌ لَها … کانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُوراً

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.