پایان زمین

ابابیل نام یک پرنده است که بسیار شبیه به پرستو میباشد

آخر زمان هسته ای

هشدار جو بایدن نسبت به «آخرالزمان» هسته‌ای: “پوتین شوخی نمی‌کند

آخر زمان از منظر ادیان

آخرُ الزَّمان اصطلاحی دینی به معنای دوره پایانی جهان که در همه ادیان الهی به آن اشاره شده است. در باورهای رایج، آخرالزمان با حوادث عجیب شناخته می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این دوران ظهور یک منجی است. تاریخ دقیق ظهور منجی آخرالزمان نامعلوم است و تنها می‌توان آن را به بخش واپسین روزگار که به قیامت متّصل می‌گردد تعریف نمود. ویکی شیعه

قرآن کریم در باره روز قیامت می فرماید: آن روز که آن هنگامه بزرگ را مشاهده کنید خواهید دید که هر زن شیرده طفل خود را (از هول) فراموش کند و هر آبستن بار رحم را بیفکند، و مردم را (از وحشت آن روز) بی‌خود و مست بنگری در صورتی که مست نیستند و لیکن عذاب خدا سخت است.


در یکی از چهار انجیل مسیحت نیز آمده است :حوادثی پیش از رجعت مسیح در جهان روی می‌دهد که از آن جمله جنگ‌ها و بلاهایی سخت و زلزله‌است.

فحوی کلام اینکه روز قیامت و آخر زمان واژه های ناآشنایی نبوده و مردم بسیاری درانتظار آن روز بسر می برند و اما هشداری که بایدن  رئیس جمهوری آمریکا  در این باب بیان داشته بیانگر تکبر آدمیان است  .

معنای کلی این سخن آنست که توانمندی زمینیان به حدی رسیده که قادر خواهند بود با جنگ و بمب های هسته ای به ادامه چرخش و حیات زمین پایان دهند این درحالی که قرآن کریم می فرماید: هیچ معبودی نیست جز خداوند یگانه زنده، که قائم به ذات خویش است، و موجودات دیگر، قائم به او هستند؛ هیچگاه خواب سبک و سنگینی او را فرانمی‌گیرد؛ (و لحظه‌ای از تدبیر جهان هستی، غافل نمی‌ماند؛) آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است …  (حکومت) او، آسمانها و زمین را دربرگرفته؛ و نگاهداری آن دو (آسمان و زمین)، او را خسته نمیکند.

خداوند در آیه ۷۳ سوره حج خطاب به آدمیان و ضعف او می فرماید: اگر مگس (ناتوان) چیزی از آنها بگیرد قدرت بر باز گرفتن آن نیستند.

این سخن بایدن و حوادث ناگوار همانند جنگ در اکراین اهل زمین را به فلسفه انتظار منجی و نجات دهنده بیش از پیش پررنگ نموده و این باور رو به افزایش است که هر لحظه به ارتباط زمین آسمان (خداوند ) با ظهور مهدی موعود به همراه حضرت مسیح نزدیکتر میشویم .

اهل زمین با اینگونه ادبیات متکبرین بیگانه نبوده و طی تاریخ مکرر متکبرین بسیاری را نظاره گر بوده اند روزحمله لشگر ابرهه به مکه برای تخریب و نابودی کعبه یکی از آن روز ها بود که ابوطالب خطاب به ابرهه گفت : من در پی شترهای خود آمده ام آن خانه (کعبه ) صاحبی دارد که از آن محافظت میکند.

 

 

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.